8 Mart 2014 Cumartesi

Kopuk Kurabiye

Bu tarifi Nefis Yemek Tariflerinde gördüm (sayfayı beğenmenizi tavsiye ederim) , görüntüsü de çok hoştu, lezzeti de öyleymiş... Ailece bayılarak yedik. Adının kopuk olması, şekil vermeden tepsiye gelişigüzel konmasından kaynaklanıyor...


Yapılışı da çok basit, aynen şöyle ki :
Margarin ( 75.gr oda sıcaklığında ), 1 yumurta, 1 vanilya ve 1su bardağı toz şeker karıştırılır. Üzerine 1 kahve fincanı sıvı yağ eklenerek tekrar karıştırılır. 1 su bardağı nişasta, kabartma tozu ve aldığı kadar un eklenerek güzelce yoğrulur. Kuru meyveler eklenerek ( ben fındık ve kuru üzüm koydum, ceviz, kayısı, incir de dahil edilebilir. ) hamurun her yerine dağılması sağlanır. Hamurdan parçalar kopartıp fırın tepsisine dizilir. Ben 180 derecede pişirdim. Yaklaşık 35-40 dakika civarında. Deneyen olursa şimdiden afiyet olsun...

Demir ailesinden bir tatlı huzur ...


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

İşte ben...

Fotoğrafım
İstanbul, Türkiye
Benden merhaba.. 30 yaşlarında okumayı, gezmeyi, eğlenmeyi seven bir öğretmenim. Bir de 3,5 yaşında hayatımın Öykü'süne sahibim. Blogumda güzel vakit geçirmeniz dileğiyle...