14 Aralık 2013 Cumartesi

Bora Bora Adası , Paul Gauguin ve Amber Çiçeği...

Yağmur Sonrası isimli kitaptan bana kalanlar...

Bora Bora adası... Kitapta savaşın sürdüğü bir ada. Fransız Polinezyası'nda bulunan Güney Pasifikte'ki muhteşem ada. Kitapta harika bir güzellik diye bahsediyordu ki internette araştırma yapayım dedim . Aman allah'ım o ne öyle? Resmen nutkum tutuldu. Hemen bir araştırma yaptım, nasıl gidilir, kaça patlar diye? Ve aynı hızla da vazgeçtim. Güzel bir tatil yapmak için evimizi satmamız gerekebilir çünkü :))

   

Herhalde şu resimlere bakıp da kimse haksız olduğumu söyleyemez di mi?

Gelelim Paul Gauguin'e...  Kitapta Anne ve Westry ormanın içinde bir bungalov buluyorlar. Burayı kendi özel buluşma yerleri ilan ediyorlar. Bir gün bu bungolavda harika bir tablo ellerine geçiyor. Sonunda anlıyorlar ki bu tablo Paul Gauguin'in bir eseri...İnternette onunla da ilgili bir araştırma yaptım ve gördüm ki ressam Gauguin gerçekten de bu adalarda yaşamış ve eserler bırakmış buralara dair. Aşağıdaki tablolar da bu adada yaptıklarından...







3 yorum:

  1. Bu bilgiler çok güzel teşekkür ederim. Fakat Paul gauguin kitapta bahsedilen eseri hakkında bi fikriniz var mı yani o nasıl bi eser gerçkete var mı yok mu paylaşırsanız sevinirim����

    YanıtlaSil
  2. Yazar: Sarah Jio / Yağmur Sonrası isimli kitap... bende bugün bitirdim kitabı çok beğendim hatta son 50 sayfasında ağladımda... ayni sizin gibi gauguin ve bora boradaki barakası dikkatimi çekti ve internette arama yaparken sayfanızı bulrdum :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bir kitabın bu kadar etkilemesi ve araştırma yapmaya teşvik etmesi ne hoş. Sevgiler...

      Sil

İşte ben...

Fotoğrafım
İstanbul, Türkiye
Benden merhaba.. 30 yaşlarında okumayı, gezmeyi, eğlenmeyi seven bir öğretmenim. Bir de 3,5 yaşında hayatımın Öykü'süne sahibim. Blogumda güzel vakit geçirmeniz dileğiyle...