29 Temmuz 2013 Pazartesi

Öykü ile Ankara Üniversitesi Gözlemevi Ziyareti

Ne zamandır Öykü "anne teleskop istiyorum" , "teleskopla yıldızlara bakmak istiyorum", "gökyüzünde neler var anne", "Anne ben astronot olmak istiyorum" cümlelerini tekrar edip duruyordu. İstanbul'da Kandilli Rasathanesi'ni aradım ama Öykü'nün yaşının uygun olmadığını söylediler. Ayrıca yanlış hatırlamıyorsam grup ziyareti mi ne olması gerekiyor demişlerdi. 10 gündür Ankara'da olunca da burada da bir araştırma yaptık, telefonlaştık, randevulaştık ve bu akşam gözlemevine gittik. Bizden başka 50 kişilik bir grup daha vardı :))

Öncelikle yarım saatlik bir sunum yapıp, soruları cevaplandırdılar. Tabi bu esnada Öykü biraz sıkıldı" Anne ben biliyorum zaten bunları " diyor. Tabi ki bu mümkün değil, sunumdaki bilgiler epeyi detaylıydı çünkü :))Sonra da teleskopla satürne baktık. Şansımıza hava açıktı ve satürn çok net görünüyordu. Neredeyse aşağıdaki fotoğraftaki görüntüyü birebir gördük ..

 

Teleskoptaki gözümüze dayadığımız yer (adı her neyse :)) çok küçük olduğu için Öykü ne kadar net görebildi emin değilim ama, sonrasında bir fotoğraf gösterip 9 gezegen arasından hangisini gördük diye sordum. "Halkalı olanı, yani bunu anne deyip Satürnü seçti :) Ama hala emin değilim :)
           

Bu arada sunum öncesinde oradaki görevliyle muhabbet eden Öykü "Teleskop hangi renk" diye sordu. "Siyah ve beyaz teleskoplar var burada, ama biz beyazla bakıcaz , sen hangi renk isterdin" diye sordu görevli de... Öykü'nün cevabını tahmin etmek hiç zor değil. "Pembe teleskop olsaydı :)"



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

İşte ben...

Fotoğrafım
İstanbul, Türkiye
Benden merhaba.. 30 yaşlarında okumayı, gezmeyi, eğlenmeyi seven bir öğretmenim. Bir de 3,5 yaşında hayatımın Öykü'süne sahibim. Blogumda güzel vakit geçirmeniz dileğiyle...