10 Ağustos 2012 Cuma

Zumbara..

Çok ilginç ve dikkat çekici bir proje. Kendileri Zumbara'yı şöyle tanımlamış...


Zumbara Servis değişimi sağlayan bir sistemdir. Takastan daha esnek ve daha özgürdür. 1=1 ilkesi ile çalışır:
  • Birisine 1 saat yardım et
  • 1 saat kazan
  • İstediğinde bu kazandığın 1 saat ile topluluktaki birinden 1 saatlik bir yardım al...
Olayın özü kısaca bu işte. İlk üye olduğunda 5 saatlik kredin oluyor, yani 5 saatlik bir yardım alabiliyorsun diğer üyelerden, örneğin ingilizce pratik, diksiyon, tavla öğrenmek, yemek yapmayı öğrenmek... Fazlasıyla alternatif var. Sen birinden yardım aldıkça, ne kadar  bir sürelik yardım aldıysan kendi kredinden düşüyor. 5 saatin tükenince (yada tükenmeden) mecburen diğerlerine yardım etmen gerekiyor ki tekrar kredi biriktirebilesin. Ben daha çok yeniyim, öğrenmeye çalışıyorum. Şimdiden Sebze yetiştirmek ve Şalgam, şıra yapımı üzerine 2 saatlik kredimi harcadım. Bunlarla ilgili bilgiyi de Ankara'dan bir doğaseverden alıcam... Aldıktan sonra bilgilerimi paylaşırım burdan...
Eğer zumbaraya ulaşmak ve katılmak isterseniz www.zumbara.com adresi... Davetiye gerekiyor katılabilmek için, ben de hala mevcut davetiye. Katılmak isteyene iletebilirim. 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

İşte ben...

Fotoğrafım
İstanbul, Türkiye
Benden merhaba.. 30 yaşlarında okumayı, gezmeyi, eğlenmeyi seven bir öğretmenim. Bir de 3,5 yaşında hayatımın Öykü'süne sahibim. Blogumda güzel vakit geçirmeniz dileğiyle...