18 Ağustos 2012 Cumartesi

Şemspare - Elif Şafak

Şemspare - "Güneş Parçası"
Elif Şafak'ın denemelerden oluşan son kitabı... Elif Şafak'ın birçok kitabını okuyup beğendim. Bunu okumamak olmazdı, gerçi denemeleri pek sevmiyorum ama yine de bazen insanı durup düşünmeye kendi hayatının akışını ele almaya sevkediyor. Bu yaz çok verimli geçti kitap okumak konusunda benim için. Bu durumdan çok da memnunum...



Kitap ile ilgili araştırma yaparsanız ilk karşılaşacağınız konu kitabın kapağının çalıntı olduğuna dair olacak. Kitabın giriş sayfasında bununla ilgili bir açıklama yer alıyor zaten.. Elif Şafak Londra'nın bir kenar semtinde yürürken bu tabloyla karşılaşmış ve çok hoşuna gitmiş. Tepede asılı bir öbek rengarenk şemsiye... Kitabın kapak sayfası yapılırken de işte bu gördüklerinden esinlenmiş, Tepebaşında'ki Tavla Sokağı'na gidip bu kapak için sokağı süslemişler. Ve kapak çekimlerini yapmışlar.



Dediğim gibi 3-4 sayfalık denemelerden oluşan kitapta beni kendine çeken, buraya yazıp bana göre ölümsüzleştirmek istediğim cümleler var..Elif Şafak diyor ki::
  • "Ne uzaklaşabilir, ne katlanabilirsiniz. Ne olduğu gibi sevebilir ne hepten vazgeçebilirsiniz..." 
  • "Pencereleri açık sınıflar, zihinleri açık hocalar, gelecekleri açık öğrenciler!... Budur bize yakışan"
  • "Endişe ediyorum "barış" kelimesinin bir çocuk ismi olarak kalmasından"
  • "Dedikodu bir yiyecek olsa feci kalorili, bol şekerli profiterole benzerdi muhtemelen. Yerken pek hoş gelir, ama sonra mideye oturur, geride zararlar bırakırdı. Dedikodu bir kitap olsa telefon rehberi olurdu muhtemelen. Uzaktan bakınca kallavi, dolu dolu, hatta "gerekli" ama okumaya kalksan benliğine hiçbir şey katmaz. "
  • "Dünya bir kütüphane keşfedilmeyi bekleyen. İçinde yaşadığın şehir bir eser açılmayı bekleyen. Aşk da insan da bir kitap okunmayı bekleyen..."
Benden bu kadar. Her ne kadar kitaba başlarken deneme olduğu için pek bana göre değil diye düşünsem de, yine de okunası bir kitap...
Hee bi de kitabı okurken, strange fruit isimli şarkıyı dinleyin.Yeri gelecek bu şarkının hikayesini bulacaksınız sayfalarda...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

İşte ben...

Fotoğrafım
İstanbul, Türkiye
Benden merhaba.. 30 yaşlarında okumayı, gezmeyi, eğlenmeyi seven bir öğretmenim. Bir de 3,5 yaşında hayatımın Öykü'süne sahibim. Blogumda güzel vakit geçirmeniz dileğiyle...